גישה הוליסטית בעולם הרפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה היא אחד הטיפולים המועדפים ביותר עבור אוכלוסיות שונות ובמצבים רפואיים שונים.

היא מומלצת במיוחד למצבים של מחלות כרוניות, כאבים כרוניים, בעיות הורמונליות ולצורך זירוז לידה. עבור מי שרואה עצמו מטפל עם תחושת שליחות, אחריות ורצון להיטיב, לימודי רפלקסולוגיה מספקים ארגז כלים רחב במיוחד.

כבר שנים שרפלקסולוגיה היא אחד הכלים המרכזיים בעולמות הרפואה האלטרנטיבית. גישה רפואית אלטרנטיבית מאופיינת בחשיבה הוליסטית, המתייחסת להיבטים שונים של בריאות הגוף והנפש כאל מערכת שבה השלם גדול מסך חלקיו. היחסים בין היבטים שונים אלה חשובים לא פחות מאשר כל אחד מהם בפני עצמו.

גישה הוליסטית ברפלקסולוגיה תופסת את כל המערכת הזו של בריאות גוף ונפש כמשתקפת בהיבטים שונים של כפות הרגליים, שאינן רק איבר בגוף כי אם מקום בו באות לידי ביטוי הפרות באיזון הגופני והנפשי של כל אדם.

רפלקסולוגיה

חולמת להיות רפלקסולוגית?

לימודי רפלקסולוגיה הוליסטית כוללים מספר תחומים:

  • איזון גוף נפש והפרות באיזון הזה היוצאות סימפטומים של תחלואה
  • הביטויים למחלות והפרות איזון בכף הרגל ודרכי האבחון בכף הרגל
  • אזורים בכף הרגל, סוגי מגע ולחיצות היעילים לריפוי וטיפול

במדיסין קולג' מציעים לימודי רפלקסולוגיה הוליסטית מתוך גישה המאמינה כי בגוף והנפש יש הכוח הטבעי לריפוי עצמי, וטיפול נכון מחזיר לו את הכוח הזה. ההבראה תבוא בעקבות החזרת האיזון הטבעי המופר בגלל גורמים חיצוניים, המביאים להרגלים לא מודעים ואוטומטיים. הרגלים אלו גורמים לאדם להתעלם מתחושות הגוף והנפש, להמשיך בחייו כשבינתיים חוסר האיזון הולך וגדל.

מהו תפקיד הרפלקסולוגיה?

בטיפול הרפלקסולוגי נשאף להעיר את מנגנוני הריפוי של הגוף במשולב עם הנפש. נפנה את תשומת הלב של האדם לתחושות הגוף שלו, וזו תביא אותו להכרה באותם חוסרים. הוא ילך ויחווה חיבור עמוק עם עצמו וכך הוא יזנח את ההתעלמות ויהיה מודע לצורך המשתנה שלו. למשל, צורך בשינוי תזונתי, חשיבתי או בתפקוד של אחת או יותר ממערכות הגוף, כמו: מערכת הנשימה, מערכת החיסון או מערכת העיכול. כל זה קורה בלחיצות עדינות, בתנועה בין אזורים שעין לא מיומנת כלל לא  מבדילה ביניהם אבל בלימודי רפלקסולוגיה לומדים לראות בהם עולם ומלואו. הטיפול כולל קשב עמוק למטופל ולהשתקפות של תפקודי הגוף והנפש בכפות רגליו.

קצת מעולם הלחיצות בעולם הרפלקסולוגיה:

אזור גוף נקודת לחץ
קצות האצבעות ראש ומוח
אמצע האצבעות פנים וסינוסים
בסיס האצבעות שיניים, חניכיים ולסת
בסיס צוואר הבוהן הזרת
הצד החיצוני של כף הרגל ידיים, מרפקים, ברכיים, רגליים
הצד הפנימי של כף הרגל צוואר, גזע המוח, התימוס, עמוד השדרה ושלפוחית השתן
צד חיצוני של הקרסול גב תחתון
הצד הפנימי של הקרסול בלוטות הלימפה, החצוצרות והמפשעה
אזור העליון והאמצעי של כף הרגל ריאות, חזה, שד וגב עליון

נקודות לחיצה רפלקסולוגיה

מקצוע שהוא שליחות

רפלקסולוגיה הוא מקצוע שיש בו גם שליחות. כרפלקסולוגים אנו מתרגשים בכל פעם מחדש עם הזכות להביא הקלה וריפוי למטופלים, לגוף ולנפש כאחד. זהו מקצוע המתאים למי שרוצה לעסוק במקצוע שיש בו סיפוק ומשמעות רבים, לצד עבודה מעניינת עם מגוון סוגי אוכלוסיות ובמסגרות טיפוליות שונות. כדי לעסוק בתחום יש צורך בהכשרה מקצועית מקצועית איכותית של לימודי רפלקסולוגיה מקיפים ולא להסתפק בסדנא קצרצרה… מדובר בתחום עדין הדורש דיוק ומיומנות כדי שלא להסב נזק חלילה, או למנוע ריפוי והטבה.