נטורופתיה כדרך חיים

נטורופתיה כדרך חיים

אם תמיד זיהיתם את מערכת היחסים ההדדית שמתקיימת בין הגוף, הנפש והרוח, סביר להניח שתזדהו מאוד עם המענה שמציעה הנטורופתיה. זוהי גישת טיפול אלטרנטיבית שמתמקדת ביכולת הגוף להביא לריפוי עצמי ומתמקדת בהקשרים אפשריים של פתולוגיות המתרחשות אצל המטופלים במקביל. היא שואפת להכיר בכאבים הפיזיים או הנפשיים ולא להדחיק אותם ובאופן טבעי גם מצליחה לטפל היטב במגוון רחב של תופעות ובעיות.

נטורופתיה מוצאת קשר בין בעיות רפואיות שונות

הגישה הנטורופתית יוצאת מנקודת הנחה שהגוף והנפש הם בעלי מנגנוני הישרדות מצוינים ולכן בעת מחלה או כאב שלא קיבלו מענה מתאים, הם ימשיכו להתפשט גם למוקדי אנרגיה נוספים כך שהבעיה תעבור ממקום גופני אחד למשנהו ותפגע באיזון אבל לא תיצור קריסה. כך למעשה כולנו חווים סינדרום של בעיות כמו מיגרנות, בעיות עיכול, דלקות שתן או עייפות כרונית שעשויות להצטבר אצלנו ביחד.
במצב שבו מישהו סובל ממספר בעיות מקבילות, הנטורופתיה היא המקום שבו ייבדק הקשר האפשרי בין כולן. כך למשל אדם שסובל ממיגרנות וגם מבעיית עיכול מתמשכת, יאובחן בהתאם וייבדק אצלו הקשר האפשרי לאלרגיית מזון, מחסור בסיבים תזונתיים או בעיה רגשית כלשהי. כמובן שישנו צורך להתמודד גם עם התופעות התחלואתיות בעידן המודרני וכאן מציעה הנטורופתיה פתרונות התמודדות לטווח הארוך שאפשר להגדיר גם כרפואה מונעת .

הגוף מסוגל לרפא את עצמו

הנטורופתיה מאמינה כי כל כוחות הריפוי כבר קיימים אצלנו ולכן כל שנותר הוא להבין כיצד לנצל אותם באפקטיביות. גישה זו מציעה מעבר לאורח חיים בריא, תוך זיהוי וסילוק כל גורם שמעכב מסיבה כלשהי את תהליך הריפוי העצמי והמרצת המשאבים הטבעיים לריפוי. פעילות גופנית, הרפיה, תזונה טובה וויסות יעיל של הלחצים השונים בחיינו הם הבסיס לדרך החיים הנטורופתית וליצירת בסיס איתן לטיפול במגוון רחב של פתולוגיות: מחלות מעיים, עור, דרכי הנשימה, לחץ דם גבוה, סוכרת, מחלות לב, תסמונת קדם-וסתית, אנמיה, דלקות נרתיק, עייפות, כולסטרול גבוה ועוד.

כיצד מתבצע טיפול נטורופתי?

כאשר מזוהה בעיה, תתבצע התאמה של תזונה, צמחי מרפא ותוספי תזונה כך שגופו של המטופל יקבל את התנאים המיטביים להחלמה יעילה ויצירת חוסן גופני יעיל יותר. לא פעם מתבצע הטיפול תוך אינטגרציה לטיפול הרפואי המערבי כך שהוא מתחשב בכל דרכי הטיפול שהומלצו על ידי הרופא ואיננו מנסה לבטל אותן.

אורח חיים בריא ורגוע

אם האדם מורכב מסך הרגליו, הרי שזיהוי של ההרגלים הבעייתיים והחלפתם יכול לסייע לכם בדרכים שלא חלמתם. כיום נטורופתיה נחשבת למקצוע מוערך שנובע מגישת חיים מטיבה, בריאה וטבעית יותר. אם אתם מתחברים לתחום טיפולי המשלב בתוכו הרגלים בריאים, כושר, תזונה טובה ופחות לחצים, ייתכן שתהפכו לנטורופתיים מצוינים. זהו טיפול משלים בטוח ובלתי פולשני שמעביר את המטופל בהדרגה לאורח חיים בריא ואיכותי יותר, תוך הקשבה לקצב האישי שלו והיכולת שלו לבצע שינויים שישפיעו לטובה על חייו. זהו תהליך הדרגתי שדורש זמן וסבלנות, אך בעל תוצאות מוכחות.

יצירת חיים איכותיים ונוחים יותר

זה לא יהיה מוגזם לומר שנטורופתיה תתאים לכל אדם שצורך מזון. כל אדם יכול לשפר את התזונה שלו ובכך להרוויח בריאות טובה והימנעות ממחלות, נטורופתיה מגיעה מעולם הרפואה המשלימה. כמובן שגם אם הופיע מצב רפואי יהיה צורך להגיע לטיפול. הנטורופתיה היא רב-גילאית ופונה הן לצעירים והחזקים והן למבוגרים בכל גיל, לרבות אנשים בגילאי המעבר והלאה שרוצים להמשיך את חייהם באיכות טובה ותקינה מבלי לסבול מבעיות שונות.